Thursday, May 28, 2009

Fakta Penting..



FAKTA SELIMUT PATCHWORK



* Patchwork cadar atau selimut cotton ini adalah cantuman dari kain lebihan dari fabrik yang berkualiti tinggi dari jenama seperti AKEMI, FAVOURITE dll. Fabrik yang digunakan tidak mudah koyak dan lembut.


* Patchwork cadar atau selimut cotton ini baru dan dijahit menggunakan mesin oleh tukang jahit professional. Setiap helai menggunakan cantuman kain yang menarik, sesuai untuk kanak-kanak & orang dewasa. Mempunyai dua lapisan (lapisan atas dan bawah mempunyai corak yang menarik dari kain cotton).


* Keistimewaannya ia UNIK kerana setiap rekaan adalah mengikut daya kreativiti tukang-tukang jahitnya. Tidak satu pun SELIMUT ini yang mempunyai rekaan atau gabungan kain yang sama.


* Patchwork cadar atau selimut cotton ini mempunyai saiz 7 kaki x 5 kaki. Jika untuk katil bujang(menutupi keseluruhannya - atas dan sisi) dan untuk katil dewasa (menutupi bahagian atas tilam sahaja).


*Sekiranya dijadikan CADAR ia tidak mudah bergerak kerana lebih berat berbanding kain cadar selapis yang banyak terdapat di dalam pasaran.


* Patchwork cadar atau selimut cotton ini senang dibersihkan dan boleh dibasuh menggunakan mesin basuh di rumah.





FAKTA BEDSHEET & COMFORTER



* Bedsheet & comforter ini amat sesuai untuk kanak-kanak tetapi adakalanya golongan dewasa juga meminatinya.


* Diperbuat daripada kain cotton dan fiber polyester.


* Comforter ini mempunyai dua lapisan di mana kedua-duanya mempunyai corak (cartoon di hadapan, bunga di belakang atau kedua-duanya cartoon).


* Saiz comforter ini ialah 152 cm x 190 cm manakala bedsheet single 90 cm x 188 cm.


* terdapat juga saiz queen untuk corak-corak tertentu sahaja. Mudah dibasuh, amat selesa dan semestinya menarik.